nathaliepettersson

Alla inlägg den 28 april 2010

Av nathalie pettersson - 28 april 2010 20:15

tänkte skriva om min dagliga huvudvärk men sen ångrade jag mej. 

men nu sitter jag här och tänker skriva lite ändå.

som dom flesta vet om så har jag gått runt i ca 1½ år med huvudvärk. dagligen.

den började smyga sig på mej när vi skulle börja fundera på vilket gymnasium vi skulle välja.

då trodde jag bara att det var något litet virus eller att jag kanske bara var rädd för framtiden kanske.

men det var det tyvärr inte,utan huvudvärken höll i sig.

efter ett halvår så hade jag vant mej med att gå runt och ha huvudvärk. den blev en del av mej på något konstigt sätt.

men en dag fick jag bara nog jag gick till sjuksyster på skolan, som genast började att kolla konstigt på mej när jag berättade om hur huvudvärken satt på vissa ställen av huvudet och att jag hade haft det då i ett år.

hon hänvisade mej till min husläkare som jag misstänkte att hon skulle göra.

det första min husläkare kunde tänka på var blodproppar och där kan jag erkänna då blev jag jävligt rädd.

men vi kollade upp det och det visade sig  negativt som tur var.

min husläkare kunde inte göra så mycket mer så hon skickade i väg mej till en sjukgymnast.

sjukgymnasten som jag då fick gå till var nog de trevligaste personen jag träffat.

men till saken.

när jag för första gången åkte dit tog jag så klart med mej min älskade mamma. 

jag fick sitta och svara på massa frågor om mina alkohol/tobaks vanor.

det var lite jobbigt eftersom att min mamma satt bredvid och kollade, jag har inte många hemligheter för min mamma men när det kommer till mängden och vad jag stoppar i min kropp så ljög jag lite. men det rättade jag till gången efter när jag var själv.

sjukgymnasten var helt 100 på att hon skulle lyckas få min huvudvärk att försvinna och eftersom att hon va så positiv på det så var jag lika säker som hon var.

vi började med några övningar som antingen skulle få fram min huvudvärk eller få bort den. men efter flera veckor insåg vi att det inte funkade någe bra, så vi bytte metod. 

vi testade på akupunktur, men även där så gick det inge vidare. 

jag tappade hoppade att hon skulle kunna hjälpa mej så jag ringde och sa att min huvudvärk hade försvunnit och nu behöver jag inte åka dit mer. 

Nu går jag till en osteopat och även han är så säker på att han kan få bort min huvudvärk.

och jag säger bara något som kostar 600 per gång måste kunna fixa det.. eller?

Av nathalie pettersson - 28 april 2010 10:09

en del  säger att meningen med livet är att hitta sin plats.

en annan del säger att livet är bara det vi gör i väntan på att komma till himelen.

medans en sa att meningen med livet var att skaffa barn.

allså med andra ord

meningen med livet är sex

?

Av nathalie pettersson - 28 april 2010 06:43

Vi springer och kutar och jäktar för att komma till den perfekta punkten i livet.

men sen då?

Ovido - Quiz & Flashcards